ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM - 23-24.07.2018 SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH – GENIALNY MÓWCA 16-17 lipca zapoznaj się z ofertą LIFE & BUSINESS COACHING! Trening Asertywności 13 sierpnia Sprzedaj Siebie - PERSONAL BRANDING 13-14.08.2018 TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU - perswazja i manipulacja 06-07.08.2018
 

Artykuły

Zarządzanie zespołem - cz. II

Zarządzanie zespołem to rodzaj współdziałania pomiędzy każdą ze stron. Pragnę zaznaczyć, iż w ten sposób deklaruję jawnie swoje stanowisko, bo musi być ono spójne ze mną samym. Winien to jestem wszystkim, z którymi miałem przyjemność i wyjątkowy przywilej pracować, sobie i mojej zawodowej uczciwości. Proces kierowania, co chcę tutaj wyrazić, z całą stanowczością nie jest przypisany każdemu, kto akurat otrzymał tego rodzaju możliwość. Ten wyrafinowany i subtelny przywilej jest zarezerwowany tylko i wyłącznie dla tych, którzy przede wszystkim naprawdę lubią ludzi. Tak, warunkiem niezbędnym i podstawowym jest lubienie ludzi. I co najważniejsze, są całym sobą i w pełni na nich otwarci. Autentyzm w dostrzeganiu drugiego człowieka jest, pozostaje i musi być tutaj nadrzędnym mechanizmem, by móc przejść do kolejnych etapów mądrego zarządzania. Musi, dosłownie musi (piszę słowo „musi” dosadnie, by w ten sposób jednoznacznie wyrazić głęboki sens jego znaczenia w tym właśnie kontekście), pozostawać narzędziem i celem samym w sobie, jako kierunek podstawowy. Jednocześnie ten rodzaj wymuszenia powinien pozostawać w zgodzie kwestią samego „chcenia” – czyli muszę, bo chcę. Dopiero potem zaczyna się cała reszta. Dobre zarządzanie w moim przekonaniu to stabilność i harmonia, owa spójność połączona z efektem wspólnego sukcesu i wygranej.
Ten szczególny rodzaj uprzywilejowania związany z zarządzaniem zespołu wymaga właśnie od ich liderów, wszystkich pracowników wysokiego szczebla, wyjątkowych kwalifikacji. To także rodzaj wewnętrznego poukładania wśród rządzących. Zdolność podporządkowania wymiernych zasad i wartości wśród zespołu. Umiejętność selekcji i doboru ludzi do konkretnej pracy, a także zdobywaniu niezbędnych narzędzi do ich wykonywania. Wyjście poza strefę komfortu i odnajdywanie u pracowników dodatkowych zawodowych preferencji, które rozwijają w nich sensowne kompetencje. To styl polegający na kulturze i dobieraniu właściwych słów. Na sztuce ujawniającej właściwe emocje oraz ciągłym aktualizowaniu samego siebie pod kątem inteligencji emocjonalnej. Wyłanianiu spośród grupy tych najbardziej aktywizujących zespół i stwarzanie im możliwości delegowania zadań. Tworzenie prawdziwie integracyjnych warunków pracy. Umiejętności delegowania zadań w sposób, który nigdy nie powinien urągać żadnemu z niższej zawodowej hierarchii. Dlatego jestem zdania, iż przypadek związany z darem i możliwością kierowania innymi, powinien być w sposób szczególny monitorowany. Kontrola powinna dotyczyć każdego, bez względu na hierarchię ważności. I nie dlatego, że z definicji nie można mieć zaufania w stosunku do każdego kto zarządza, ale dlatego, że to zadanie jest prawdziwie trudne, wymagające wyspecjalizowanych umiejętności. Miejmy kontrolę i oczy szeroko otwarte nad zespołem oraz kontrolujmy samych siebie i tych, którzy mają wpływ na decyzje kontrolowanych.


Zarządzanie zespołem jest jak „dyrygowanie”. A przecież „dyrygowanie” to przywilej, który jest ściśle związany z zaufaniem. Polega na zrozumieniu tych unikatowych, fantastycznych ludzkich dźwięków płynących z nieznanych, często niestety niesłyszalnych  dla nas obszarów. Ten rodzaj oddania zespołu polega i jednocześni e jest związany z zaufaniem. Jest też rodzajem wiary w Lidera, który w precyzyjny sposób „dotyka” wszelkich znaków i klawisze „wiolinowych kluczy” sukcesu. To zbiór umiejętności, które polegają na prawdziwie dobrym, przejrzystym, czytelnym i subtelnym, by nie powiedzieć znakomitym czytaniu nut. Tymi nutami są oczywiście ludzie, którzy (jak to w życiu) grają w różnych tonacjach, za pomocą odmiennych i zróżnicowanych instrumentów. Warto mieć na uwadze fakt, iż każdy z muzyków owej orkiestry miał przecież innych nauczycieli gry. Odmienną kreatywność w doskonaleniu stylu, inny czas w dochodzeniu do precyzji. Wyborną kwintesencją dobrego, znającego się na rzeczy, na swojej profesji „dyrygenta” jest takie ustawienie i zsynchronizowanie orkiestry, by trzymała ustalony rytm, intonację, wysoki poziom gry, i aby w subtelnych niuansach od przysłowiowych „pianissimo” do „forte”, przez „staccato” i „allegro”, pokazywała klasę swojej wytworności. Orkiestra ma za zadanie grać w sposób doskonały. To zawsze powinien i ma być występ na najwyższych obrotach, jak podczas najważniejszej premiery. Dyrygent jest po to, by tak zgrać i prowadzić swój zespół, bez wyjątku - wszystkich swoich muzyków, by jego orkiestra grała jak jedna wielka „muzyczna maszyna”. Ma powstać wyśmienite wykonanie, które w konsekwencji - bez względu na to czy jego autorem jest uznany lub początkujący kompozytor – wywoływać spektakularne emocje. Grany utwór winien stać się przebojem owego występu. I co ważne, ten „przebój” nie może być wymyślony tylko na jeden sezon, ale na lata. Widz musi to zapamiętać.


Zarządzanie zespołem to rodzaj swoistej reżyserii. Wybór dramatu i jego niekończące się próby do premiery. Wyłanianie z zespołu najlepszych aktorów i dbanie o słabszych. W dobrym teatrze jest miejsce dla każdego aktora. Połączenie i łączenie rytmów tańca z grą jego aktorów, czyli żywych, czujących i wrażliwych ludzi. W dobrym zespole każdy może i ma prawo do wypowiedzi. To nie monolog aktora na pustej scenie z niemą widownią, bo to przecież nie ma nic wspólnego z dobrym zarządzaniem zespołem. To coś znacznie więcej. Nikt, żaden głos nie jest i nie może być pomijany, bo wszyscy wiedzą, że każdemu zależy na dobrej premierze. Zarządzanie jest i ma przypominać rodzaj montowania ciekawego przedstawienia. Tak, to bycie reżyserem zaplanowanego spektaklu. Ideałem w zarządzaniu zespołem jest osiągnięcie takiego stanu, w którym ten, kto nim kieruje, wyznacza czytelne cele. Ideałem jest ten stan, gdy reżyser staje się „INSCENIZATOREM”, czyli Mistrzem. Inscenizator to ktoś, kto w tym kontekście wyprzedza dyrygenta, jest kimś bardziej znaczącym niż reżyser. To on jest dramaturgiem prowadzonej przez siebie sceny, w której aktorzy, każdy zbudowany element scenografii jest jego dziełem - od początku do końca. Inscenizator to lider wśród liderów.


Zarządzanie zespołem, to przede wszystkim umiejętność związana z otwieraniem ludzi, widzeniu w nich ich wyjątkowego potencjału. Wydobywaniu z nich wszystkiego tego, co jest niewymierne – czasem niezrozumiałe, ale przede wszystkim dobre. Negatywna ocena w wielu przypadkach bywa naprawdę zawodna i jednocześnie złudna. To także szacunek i dostrzeganie w ludziach ich indywidualnych pierwiastków, które mogą (i zazwyczaj stanowią) o ich tożsamości. Jest umiejętnym i szerokim otwieraniem się na nieznane nam horyzonty. Głębokim szukaniem tego co dobre i wartościowe w ludzkiej przestrzeni. Chwytaniem i łapaniem wszystkiego tego, co w nich najlepsze. Wiarą w ludzki potencjał i ciągłym jego odnajdywaniu, z dawaniem szansy. Zarządzanie personelem jest rodzajem ciągłego szukania wśród ludzi ich możliwości. Ktoś, kto zarządza musi lubić ludzi. Jest to warunek podstawowy. Musi być prawdziwy, nigdy udawany. Szef nie może tylko mówić, że lubi, ale lubić naprawdę. Jeśli nie lubi – musi zmienić zawód. To rodzaj misji, odpowiedzialności za drugiego człowieka. Zarządzanie, prowadzenie zespołów jest bezpośrednio związane z szukaniem w ludziach niematerialnych pokładów, które właśnie w konsekwencji stają się mierzalnym i autentycznym dobrem. Jego skutki paradoksalnie odczuwamy każdego dnia, wystarczy tylko przyjaźnie patrzeć na życie wokół nas. Wiele widać tak zwanym: „gołym okiem” – wystarczy to tylko zobaczyć. Zarządzanie personelem to autentyczne wspieranie ludzi poprzez dawanie, dostarczanie ważnych (zarówno tych małych, jak i wielkich) narzędzi, które sprawiają, że ci ludzie rozkwitają na naszych oczach. Jest prawdziwą troską o drugiego człowieka. To negocjowanie oparte na zrozumieniu prawdziwych problemów i wynikających z nich potrzeb. Zarządzanie zespołem jest po prostu zbiorem widocznej empatii.

Tekst: Artur Sokołowski


powrót do listy artykułów

Najbliższe szkolenia:

  • 17.08.2018

    PROFESJONALNA SEKRETARKA/ASYSTENTKA

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 20.08.2018

    DYKCJA I EMISJA GŁOSU

    Central Tower, Warszawa

    więcej

  • 20-21.08.2018

    INTELIGENCJA EMOCJONALNA I AUTOMOTYWACJA W BIZNESIE

    Warszawa/ Central Tower

    więcej

  • 23-24.08.2018

    SZTUKA WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH – GENIALNY MÓWCA

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 23-24.08.2018

    MISTRZ SPRZEDAŻY

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 06-07.09.2018

    ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM - Trening Menadżerski

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 10-11.09.2018

    TRAIN THE TRAINER - szkolenie dla trenerów

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 13-14.09.2018

    NEGOCJACJE BIZNESOWE

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 14.09.2018

    TRENING ASERTYWNOŚCI

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 17.09.2018

    LWICA BIZNESU

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 17-18.09.2018

    ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ

    Warszawa - Central Tower

    więcej

  • 17-18.09.2018

    SPRZEDAJ SIEBIE – PERSONAL BRANDING

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 21.09.2018

    EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA I ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 24-25.09.2018

    SKUTECZNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 24-25.09.2018

    TECHNIKI MANIPULACJI I PERSWAZJI - wywieranie wpływu

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 28.09.2018

    RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

    Warszawa, Central Tower

    więcej

  • 11-12.10.2018

    PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA     

    Warszawa, Central Tower

    więcej

Repertuar Szkoleń

 

 

Opinie o nas

Polecam każdemu, kto chce iść na porządne SZKOLENIE, aby pracować i ćwiczyć a nie na pseudo wykłady...

Mariusz z Katowic
www.inwestycjawkadry.info.pl

  • Umiejętności interpersonalne, wiedza, inspirująca postawa, łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

  • Wysoki poziom kompetencji, wiedza, doświadczenie zawodowe i profesjonalne podejście do Klienta.

  

   BUSINESS STUDIO
   ul. Dworcowa 38 lok. 45
   05-500 Piaseczno k. Warszawy

 

 + 48 691 205 004

 

Napisz do nas

*
*

Współpracujemy z:

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Więcej na temat Cookies w Polityce Prywatności.